Pogranicze-RPG

Mechanika w "Pograniczu" jest dość złożona. Starałem się znaleźć zloty środek między przystępnością, a realizmem. Dalej prowadze prace na grą, ale trzon rozgrywki jest już gotowy. 

Testy 

System testów jest najważniejszą mechaniką w "Pograniczu". Jego zadaniem jest przelożenie umiejętności postaci na jej działania w świecie gry. Testy w grze bazują na zmodyfikowanej mechanice K6. Do rozgrywania testów służą kostki sześciościenne (w skrócie K6). Liczba kości użytych do testów zależy od trudności testu. Test łatwy to jedna kość, test zwykly to dwie kości, test trudny to trzy kości, a test bardzo trudny to cztery kości. 

Podczas testu wyniki na kościach są sumowane. Jeśli suma była równa lub niższa, niż poziom umiejętności testowanej to test zakończył się sukcesem.. Jeśli suma będzie większa to znaczy że test zakończył się porażką.  

Dodatkowo na w grze jest  jeszcze system "farta i pecha". "Fart" aktywuje się jeśli gracz wyrzuci dwie jedynki w teście zwykłym lub trudnym, albo trzy jedynki w teście bardzo trudnym. "Fart" sprawia, że dostaniesz jakiś bonus do standardowego sukcesu. "Pech" działa na odwrót. Aktywuje się gdy na kościach wypadną szóstki. Jak łatwo się domyślić aktywacja "pecha" oznacza, że niedość że test kończy się automatyczną porażką to jeszcze dostaniemy jakieś nieprzyjemne konsekwencje swoich działań.  

Umiejętonści i rozwój postaci 

To dwa nieodłączne sprzęrzone ze sobą elemety. W wielu RPG-ach niepodobało mi się, że możesz wydań punkty doświadczenia zdobytę za zabijanie wrogów na podniesienie swojego poziomu np. negocjacji. W "Pograniczu" każda umiejętność ma własne punkty doświadczenia, które zdobywa się za korzystanie z niej. 

W grze jest 15 umiejętności. Każda z nich może mieć poziom od 1 do 12. Każda klasa postaci ma 3 umiejętności klasowe, które będą wymagały mniej punktów doświadczenia, by podnieść ich poziom. 

Umiejętności dzielą się na: 

1. Umiejętności bojowe (związane z walką): 

a.) broń krótka 

b.) broń długa 

c.) walka wręcz 

d.) rzucanie 

d.) asekuracja  

2. Umiejętności sprawnościowe (związane z fizycznym wytrenowaniem):  

a.) krzepa 

b.) zręczność 

c.) jeździectwo 

d.) skradanie się 

e.) sztuka przetrwania 

3. Umiejętności umysłowe (związane z wiedzą, zdolnościami społecznymi): 

a.) mechanika 

b.) medycyna  

c,) negocjacje 

d.) obycie 

e.) zimna krew 

  

Współczynniki 

Są to zmienne opisujące aktualny stan postaci. W grze są cztery współczynniki: 

Zdrowie - opisujące stan zdrowia postaci. Traci się je głównie w wyniku walki. 

Energia - odpowiada stopniowi zmęczenia/głodu postaci. 

Punkty akcji (PA) - Wykorzystywane w trakcie walki. Mówią ile rzeczy postać może zrobić w ciągu jednej tury walki. 

Psychika - mówi o kondycji psychicznej postaci.  Traci się ją w wyniku stersu i traumatycznych wydarzeń.  

[Praca w toku] 



Dodaj komentarz






Dodaj

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl